måndag 3 september 2012

Första dagen på jobbet

Ja, idag var det dags. Första dagen på jobbet, efter mammaledigheten. Jag lämnade barnen på dagis och var på jobbet strax innan halv åtta. Det blev en hel del prat med massa folk, installera mig på nya platsen, fixa och greja med datorn och olika lösenord, möte med nya chefen, ett annat möte, utelunch med Elin och Dani, liten genomgång med Mirja, kolla mailen (hade 2966 olästa), och lite annat. Så det blev inget direkt jobb gjort, men det hade jag inte förväntat mig heller. Haha. Det var faktiskt lite kul att vara på jobbet igen, hoppas det håller i sig. Imorgon blir det nog lite fler genomgångar av de olika uppdragen, och lite jobb i Indesign. Direkt efter jobbet hämtade jag mina små töser på dagis. De blev jätteglada att se mig, det värmer i hjärtat! Det var så mysigt att krama om dem efter en hel dag. Väl hemma så lagade jag middag, vi åt, fixade lite och lekte. Sen när det var dags att lägga tjejerna blev det kaos. Ingen av dem ville sova. Efter mycket om och men somnade Linnéa, och Alicia en hel halvtimme efter henne. Totalt tog det 1 timme och en kvart att lägga dem idag... Jag var trött och ganska irriterad kan man säga. Men jag fick utöka mitt tålamod lite mer än vanligt. Nu ligger jag här i soffan och orkar inget alls, orkar knappt gå till sängen.. Christoffer jobbar till 23.45 så jag har fått sköta allt själv, det har varit rätt mycket idag...

Inga kommentarer: