lördag 29 september 2012

Dags att uppdatera

Här var det dåligt med blogginlägg... Men jag hinner verkligen inte. Och när jag väl har lite, lite, lite egentid så är jag oftast helt slut och orken är helt borta. Jag har jobbat exakt fyra veckor nu, och större delen av den tiden så har Christoffer jobbat kväll. De två första veckorna var riktigt jobbiga. Då gick jag upp och gjorde mig och tjejerna klara, åkte och lämnade dem på dagis, direkt till jobbet, jobba hela dagen och sen till dagis för att hämta och raka vägen hem till spisen för att laga middag till två hungriga små tjejer. Sen det vanliga att ta hand om disk och så, och försöka hinna leka lite innan det var dags för kvällsrutinerna. Att få båda i säga själv var inte heller någon dans på rosor. När de väl hade somnat vid åtta-halv nio så orkade jag inget alls, bara sätta mig i soffan... Man är ju inte hur pigg som helst heller när man inte har jobbat på 2,5 år, inte van direkt. Men nu jobbar Christoffer bättre tider och allt känns lugnare. Det är faktiska roligt att börja jobba igen, jag har kommit in i det snabbt och bra tycker jag. Det är väl säkert 100 nya personer sen jag gick hem på mammaledighet, men annars är jobbet ganska sig likt. Alicia och Linnéa trivs jättebra på dagis och verkar ha roligt på dagarna. Det är inga som helst problem att lämna dem på morgonen, och det känns så skönt! När jag hämtar dem så vill de hem, men det tar ändå sin lilla tid att få dem från dags ibland. Hihi.

Inga kommentarer: