torsdag 23 augusti 2012

Dagis igen

Idag var vi på dagis en liten stund innan frukosten. Linnéa gick rakt in och började leka. När det var dags att äta ville hon inte sluta leka, men till slut fick jag henne till bordet. Hon hade ätit frukost hemma så hon åt bara lite ägg. Alicia ville absolut sitta i mitt knä så det fick hon, och hon åt tre smörgåsar. Efter frukosten lekte tjejerna jättebra. Någon gång ville Linnéa att jag skulle komma och leka med henne. Alicia lekte också, men hon kollade några gånger så att jag verkligen var där. Annars lekte hon jättebra. Vid niotiden skulle de gå ut och leka på gården så då tyckte fröknarna att jag kunde gå hem för det gick så bra. Jag sa hejdå till mina prinsessor, Linnéa brydde sig inte så mycket utan fortsatte leka. Alicia blev ledsen när jag gick, men innan jag ens hade gått utanför dörren så var hon lugn igen. Det kändes skönt! Jag åkte en sväng till jobbet och hälsade på Elin, Mirja och Dani. Det var väldigt skoj att träffa dem. Jag ringde dagis vid 11 och kollade hur det var för jag saknade mina sötisar så mycket. Men det hade gått jättebra så de bad mig komma vid två. Jag åkte sen hem en stund och vilade. Sen ringde fröken Sara och bad oss komma efter mellanmålet istället, för det hade gått så fantastiskt bra under dagen. Jag och Christoffer kom dit vid tre för att hämta våra flickor. Linnéa såg oss direkt och grät massor när jag lyfte upp henne. Hon var jättetrött och ville bara hem. Men Alicia sa bara "mamma" och kom fram och kramade mig snabbt, sen gick hon till Christoffer. Jag var så otroligt glad att se mina tjejer, hade saknat dem så in i norden! Och det var så skönt att få krama om dem igen! Dagen hade gått så himla bra tydligen. Alicia hade ätit jättebra och vid vilan hade hon somnat nästan direkt. Linnéa hade ätit lite sämre, vid vilan så hade hon bara sagt "vill sitta". Så hon sov inget, men satt på madrassen och vilade en stund och lyssnade på musiken. Sedan hade hon fått måla med vattenfärger. Resten av dagen hade de lekt hur bra som helst, och frågat efter mamma några gånger. Men tydligen så hade fröknarna förklarat att jag skulle komma lite senare och då hade de accepterat det. Skönt om det verkligen stämmer. Hoppas nu att det går lika bra imorgon. Då ska vi lämna barnen vid sju och hämta vid två om det funkar. Det gör det säkert, antar att det mest är jag som har separationsångest. Fortsättning följer...

Inga kommentarer: