tisdag 28 augusti 2012

Mer om dagis

I fredags skulle vi lämna tjejerna vid klockan 7 och på en annan avdelning. Först ville Linnea inte alls vara där, men när vi väl skulle gå över till deras avdelning så ville hon inte sluta leka där. Haha. Sen när vi kom över till Dinosaurien, alltså deras avdelning så skulle vi bara säga hej då och gå. Alicia vinkade och sa hej då, men Linnea ville inte att vi skulle gå. Hon grät.... Men fröken tog med henne in och började leka, och hon blev på gott humör igen. Usch, det var jobbigt att lämna henne.

I måndags lämnade jag tjejerna själv. Linnea sprang rakt in och började leka. Men kom tillbaka och sa hej då till mig. Då blev hon ledsen och ville att jag skulle stanna, men det gick ganska fort över. Alicia gick in och började leka utan problem. Väl hemma så fixade vi lite och la ut några saker till försäljning. Sen åkte vi faktiskt in till Kungälv och åt lunch. Det var inte igår vi satt och åt själva, haha. Gott var det i alla fall.

Idag så började Linnéa redan hemma säga "mamma inte gå och jobba" och "mamma vara med mig på dagis" Och så blev hon ledsen, och hon var ledsen till och från hela vägen till dagis. När vi gick ur bilen blev det värre och väl inne på dagis grät hon massor och ville bara krama mig hela tiden. Som tur var så var Alicia glad och jätteduktig. Jag kramade om min lilla Linnea men var ju tvungen att bara gå sen, tydligen blir det ju värre om man tvekar och drar ut på det. Kunde inte hålla tårarna borta när jag kom ut... Usch, det är INTE roligt att lämna sitt barn gråtandes! Jag hoppas verkligens att hon blev glad snabbt när hon började leka, och det tror jag för hon har haft roligt de andra dagarna. Längtar redan massor efter mina små prinsessor!

Inga kommentarer: