söndag 27 november 2011

Spontanresa till Ullared

I torsdags på eftermiddagen fick jag ett impulsryck. Kom på att vi skulle åka till Ullared bara så där. Christoffer kom hem vid 15-tiden och fick frågan direkt när han kom innanför dörren. Han tyckte att det lät helt okej så vi ringde hans mamma och kollade om hon också ville följa med, och det gjorde hon. Det var en del trafik och så stannade vi och åt snabbt på vägen så vi var inte framme förrän 18.00. Men jag hade en liten plan och klart för mig vad vi skulle köpa, så jag tog Alicia på magen och gick runt för mig själv. Träffade ju självklart upp de andra lite då och då, men hade jag gått med dem så hade jag aldrig hunnit igenom allt på två timmar. Det gäller ju att vara himla effektiv, haha. Man kan ju säga att jag inte är van att bara ha så lite tid på mig där inne, sist jag och mamma var där blev det över 6 timmar. Ooops! Vi fick köpt allt vi skulle och lite till förstås, men det blev inget onödigt direkt. Känns bra att det gick så snabbt, var inte alls mycket folk. Linnea och Alicia var jätteduktiga, men i bilen hem somnade de som två små stockar. Himla trevligt med lite spontana utflykter tycker jag!

Inga kommentarer: