söndag 27 november 2011

Veckan som var

I måndags hade jag inredningsparty här hemma. Det kom en från Living and Room och presenterade produkterna. Jag hade 12 tjejer här så då fick jag köpa 4 produkter till halva priset. Det var ju himla bra, fast tyvärr var allt slut som jag hade tänkt köpa. Tycker det var dåligt faktiskt, det var ganska många som tyckte det. Det är ju tråkigt när man tänkt sig något och så finns det inte... Jaja, jag köpte i alla fall ett brickbord, liten tomte, en stjärna och ett hjärta att hänga i fönstret och två ljuslyktor. Vi fikade också lite, jag hade bakat en morotskaka och en kokoskaka. Tyvärr hann jag knappt prata med någon kändes det som, men det är väl lite så när man är värdinna och ska fixa, och speciellt när man har två små barn hemma. Haha. Det verkade som att alla hade trevligt i alla fall. Har hört att några har hämtat sina grejer på posten redan, men mina har inte kommit än. Får se när de kommer.





I tisdags var vi bara hemma på dagen, och på kvällen var det dax för scrapbookingen igen. Det är verkligen jätteroligt. Inte för att jag får så himla mycket gjort, men det är så trevligt att bara sitta och prata med alla goa tjejer och pyssla lite grann. Tyvärr är det bara varannan tisdag, jag hade gärna gått varje vecka! Och nästa gång är sista gången....suck... Men vi har blivit lovade att fortsätta nästa kurs också. Jippie! I onsdags var jag och mina små tjejer på öppna förskolan en stund, vi var där redan vid 9 när de öppnade så det var lugnt och himla trevligt. På förmiddagen på torsdagen var vi inne hos grannen och fikade, det var lika skoj som vanligt. Jag kollade också in deras övervåning som de håller på att inreda. Såg himla fint ut. På eftermiddagen sen åkte vi ju till Ullared och shoppade, det var verkligen en sån där spontangrej. Måste varit för att jag och Neta pratade om det på dagen och att jag fick inspiration när jag såg vad hon hade köpt. På fredagen var LB-hus snickare här och fixade lite grejer, bytte gångjärn i dörrar och några lister. Igår jobbade Christoffer, när han kom hem så åkte jag och Linnéa en sväng till IKEA. På kvällen satte vi upp våra nya adventsstjärnor i vardagsrummet. Det blev himla fint! Idag är det ju första advent, så himla mysigt och inte alls långt kvar till jul nu. I förmiddags var jag i Bäckebol och kollade i lite butiker, sen har vi bara varit hemma och fixat och myst resten av dagen. Det har ju varit storm ute idag, inte alls skoj. Och nu på kvällen är det värre än på hela dagen, känns som att hela huset ska blåsa bort.. Barnen sover gott och Christoffer är hos en kompis nu. Jag tillsammans med godiset och Coca Colan passar på att blogga lite framför Filip och Fredrik på tv. Fortsatt trevlig kväll på er alla!

Inga kommentarer: