torsdag 1 januari 2015

Inte roligt alls...

I måndags var jag på Östra sjukhuset för att få mer information om min graviditetsdiabetes och även lära mig att mäta min blodsockernivå själv. Usch, fy fan... Det var inte roligt! För mig som är så otroligt stickrädd var det fruktansvärt jobbigt. Till slut lyckades jag ändå testa att sticka mig i fingret. Nu har jag haft den där apparaten i fyra dagar. Det är verkligen inte roligt, men jag försöker klara det. Christoffer får oftast sticka mig, det är ännu värre att göra det själv. Det ska göras 6 gånger om dagen. Precis innan jag äter, och sen 1,5 timme efter jag ätit. Och så måste jag äta ofta, max två timmar mellan målen. Så jobbigt att tänka på alla mat och stick-tider. Som tur är så har jag haft riktigt bra värden varje gång. Jag hoppas att jag kommer få dra ner på stickandet, det är inte roligt att göra det 6 gånger varje dag... Fy...tycker synd om mig själv...

Inga kommentarer: