fredag 2 januari 2015

Året som var...

Nu är år 2015 här. Känns bra. Och jag hoppas på ett härligt år! Det gångna året stod ju för en hel del jobbigheter för min del. Sjukskriven för utmattning/stress i stort sett hela året, en sjukt jobbig tid! Är så glad att jag är på väg tillbaka på rätt väg nu äntligen. Fy farao, har man inte varit där inne i väggen så kan man aldrig förstå. Aldrig. Jag önskar ingen det där fruktansvärda. I somras blev jag gravid, det kom som en rejäl chock! Det tog några veckor att smälta men sen kändes den tanken hur bra som helst, vi har ju ändå pratat om tre barn. Dock kanske det inte var den absolut bästa timingen. Eller så var det, känns som jag har blivit mycket lugnare och lärt mig att fokusera och lägga tid på det som är viktigt. Och äntligen gett mig själv lite pauser och egentid. Tyvärr mådde jag riktigt illa och var supertrött hela sommaren, kunde knappt äta något och solen gjorde mig ännu mer illamående. I slutet av sommaren/hösten började jag känna mig bättre, men då kom den hemska foglossningen. Jag kunde inte ta mig upp från soffan, inte röra mig i sängen och var tvungen att gå väldigt långsamt. Grät typ konstant... Det har blivit mycket bättre nu, men gör väldigt ont när jag sover. Och jag har mycket sammandragningar. En vecka före julafton var jag på mvc, där upptäcktes det ju att jag fått graviditetsdiabetes. Riktigt jobbigt också.. Nu hoppas jag på ett härligare, gladare, piggare, friskare år! Tack alla mina fina vänner och familj jag har runt mig som stöttat mig så otroligt mycket under det här året. Och Linnéa och Alicia, herregud, vad hade jag gjort utan dem... Hur hemsk och dålig en dag än har varit så är det världens lycka att få vara med dem och få underbara kramar och pussar. Älskar er över allt annat!

Inga kommentarer: