tisdag 14 augusti 2012

Semestertripp

I onsdags åkte jag, Linnéa, Alicia och mamma till Kalmar. Christoffer skulle göra ett jobb i Lysekil så han åkte senare på kvällen, och Tomas åkte med honom för att slippa trängas med oss i bilen. Resan dit gick hur bra som helst, mina små tjejer var så duktiga. De sov en stund och sen så roade de sig bra i bilen. Tack för alla "bilunderhållningstips" men vi klarade oss väldigt bra med lite leksaker och kex. På vägen stannade vi i Växjö för att köpa lite tyg, som vi hade planerat. Väl framme i Kalmar hälsade vi på Anders med familj. Sen bar det iväg till hotellet där jag, Christoffer och tjejerna skulle bo. Det blev Scandic Kalmar Väst. På torsdagen åkte vi till Öland. Tyvärr var vädret lite sådär, förmiddagen var bra men sen kom regnet. Vi åkte i alla fall till Borgholm där vi åt, shoppade och flanerade runt. Sen spenderade vi eftermiddagen i Färjestaden, där besökte vi fina Paradisverkstaden, tittade i affärer och åt på restaurang. På kvällen var vi hos Anders en stund igen. Sen på fredagen blev det jättefint väder, då var vi inne i Kalmar hela dagen. Det var roligt för det var Kalmar stadsfest, mycket folk och underhållning. Träffade också Emma, Krille, Nova och lille nyfödde Amandus. Vi promenerade runt, shoppade lite, åt buffé på Zorba, och mumsade glass. Jag gillar verkligen Kalmar, tycker det är en mysig och fin stad. Christoffer och Tomas åkte hem på eftermiddagen. Sen på lördagen åkte jag, mamma och tjejerna hem. Vi hade en mycket trevlig liten semestertripp.


 

Inga kommentarer: