söndag 5 augusti 2012

Alicia 1 år och 3 månader

Idag blev Alicia 1 år och 3 månader. Hon har fyra tänder helt framme och tre till är halvvägs uppe. Hon säger mamma, pappa, mommo, titta, där, vov-vov, mjaauu, Neea (Linnéa), docka, bil (på sitt egna lila vis förstås) Hon är väldigt stadig nu, det känns som att hon nästan springer fram ibland. Vi har äntligen fått henne att somna i sin egna säng nu. Kanske inte ska ropa hej, men det har faktiskt gått bra i drygt en månad nu. Vi lägger henne och sitter hos henne tills hon somnar, det brukar ta ca en kvart. Sen vaknar hon en till tre gånger per natt, då går vi in och klappar på henne och sitter där en liten stund så somnar hon om ganska snabbt. Det är så himla skönt att få ha lite egentid på kvällarna nu. Det har jag inte haft på länge... Jag har så många idéer i mitt huvud, vill pyssla, sy, blogga m.m. Men oftast orkar jag inget alls och när jag väl kan så kommer jag inte på vad jag ska göra. Det har mest blivit mys i soffan, men det är ju inte så illa det heller. Alicia älskar att dansa, så fort hon hör musik börjar hon. Det är så sött. Hon är väldigt kramgo och gillar att pussas. Hon lägger sig ofta på min axel och myser, det är så himla gosigt. Älskar dig så min lilla skrutt!

I

Inga kommentarer: