söndag 15 januari 2012

Denna veckan

I måndags åkte jag och mina små tjejer hem till Isa och Alma. Vi lekte och busade med våra små, och åt mumsiga våfflor med glass. Det var himla mysigt som vanligt! Sen somnade busungarna gott i bilen på vägen hem. I tisdags jobbade Christoffer kväll så då passade vi tjejer på att sova hos mamma. På onsdagen kom barnens farmor hit en stund, och hjälpte mig när det var dax att lägga barnen. Det är ett himla projekt att lägga dessa pyttesmå tjejer, de vill inte alls göra som sin mamma vill på kvällen. (och bara när jag är ensam förstås...) Sen på torsdagen så var det dax för Alicias BVC-besök, hon vägde 7300 g och var 68 cm lång. Hon ligger en under på kurvan men följer sin egna kurva finfint. Sen sov vi faktiskt hos mamma igen, det är så skönt att få lite hjälp de kvällar som Christoffer jobbar. I fredags gick vi in till Neta och barnen vid 16-tiden, och stannade till 19.30. Vi hade så trevligt så ingen ville gå hem. Igår var vi på jobbet på julgransplundring. Det blev fika, vi köpte lotter, tittade lite på Allgot & Vilgot, och umgicks med mina fina arbetskamrater och deras familjer. Det var ett himla kaos med allt folk och alla våra små som sprang runt som små yrväder. Hihi. Men jättetrevligt! Idag har det varit en ganska lugn söndag, jag och barnen har lekt, städat och varit ute på promenad. Christoffer har jobbat. Nu sover alla utom jag, vi får se vad resten av dagen har att erbjuda.

Inga kommentarer: