torsdag 25 januari 2018

Gränna, Visingsö, Skänninge, Vadstena och Motala

Den 7 augusti åkte vi på en liten semestertur uppåt i landet. Det var jag, Christoffer, Linnea, Alicia, Noella och mamma. Först stannade vi i Gränna. Där blev det såklart inköp av några polkagrisar och vi åkte även över till Visingsö. För mig var det kanske inte den trevligaste dagen, åkte på en rejäl huvudvärk så jag mådde fruktansvärt dåligt. Men pinade mig igenom vistelsen där ändå. Senare blev det bättre som tur var. Vi åkte remmalag runt på ön, så himla fint där! Senare på eftermiddagen körde vi vidare upp till Skänninge där vi hade bokat en stuga några nätter. Det var ett lugnt mysigt ställe med bara några få stugor, en mysig liten gårdsbutik, självplock av jordgubbar, stor lekplats, lite olika djur. Barnen tyckte det var superkul att bo där, och vi var också väldigt nöjda! Dagen efter åkte vi till Vadstena, hade en härlig heldag där. Sista dagen besökte vi Motala. Där gick vi bland annat till ett cafe precis vid älven, som jag hade kollat upp tidigare. De sålde våfflor med massa gott på. Mums! Innan vi åkte hem sista dagen så passade vi på att gå bort till självplocken för att plocka lite jordgubbar. Jättemysigt!





































Inga kommentarer: