fredag 20 december 2013

Julgodis

Idag har jag kokat knäck och apelsintryffel. Det får räcka med det hemgjorda julgodiset i år. Vi har bestämt att försöka dra ner lite på sötsakerna i jul, det blir alltid så mycket över som man vräker i sig helt i onödan. Och barnen äter ju ändå inte godis. Nån liten skumtomte eller knäck kanske de får smaka på, men vi kommer inte ha det framme synligt. Vi kommer ha lite dadlar och sånt istället, det älskar Linnéa. Och vi är glada så länge barnen är nöjda med lite nyttigare alternativ. 

Förresten så har jag tränat zumba idag, och härom dagen var jag på bodybalance. Jag hade ett frikort på Sportlife, men fick en hel prova-på-vecka. Jättesnällt! Och jag vill gärna försöka utnyttja det lite grann. Jag trodde ju att jag skulle få enormt mycket träningsvärk efter första passet, men det blev väldigt lite. Jättekonstigt med tanke på att jag inte har tränat på drygt 4,5 år. Helt galet. Skönt att komma igång nu i alla fall, tror jag ska köpa mig ett 10-kort eller två nu när de har halva priset.



Inga kommentarer: