söndag 21 oktober 2012

Skor till tjejerna

I förmiddags strax efter tio var jag och tjejerna på Backaplan, där mötte vi upp mamma. Vi hade inte tänkt så långt....det var ju söndag idag ja... Hm...butikerna öppnar ju elva. Ja ja, det var inte hela världen, vi fick ta en kaffe på Mc Donalds innan bara, det var ju gott och trevligt. Sen var det dags för höst-barnsko-shopping. Jag var väl förberedd på hur det skulle bli, för jag vet ju hur det brukar vara. Varken Alicia eller Linnéa vill prova skor och inte heller mäta fötterna... Men det gick lite bättre än väntat. Linnéa hittade ett par "prinsesskor" som hon älskade och ville egentligen bara trippa runt i dem. Men efter drygt 45 minuter (lite småvarm) kom vi ut ur butiken... Som tur var hade hade vi med oss tre par skor och två glada barn. Hihi. Sen bar det av hemåt och tjejerna somnade så gott i bilen. Nu sover de vidare i vagnen och jag kan slappa lite för mig själv. Det är jag värd.

Ikväll ska vi på kalas i Älvängen. Tre av Christoffers kusiner har fyllt år, så nu ska de firas. Det blir nog väldigt trevligt och god mat som vanligt!


De här fina skorna fick Alicia.


 Och de här fick Linnéa. Och ett par "prinsesskor" men det fanns inte någon bild på dem på nätet.


Inga kommentarer: