lördag 5 maj 2012

♥ ♥ Alicia 1 år ♥ ♥

Idag fyller vår lilla plutt 1 år. Jösses, vad det har gått snabbt! Tänkt att det var ett helt år sedan jag låg där på förlossningen med vår nyfödda lilla prinsessa på min mage. Vilken känsla! Hon är helt fantastisk, precis som sin syster. Det blev kalas idag med middag och tårta. Jag gjorde tårtan själv, fyllningen blev vitchokladmousse, vaniljgrädde och jordgubbsmousse. Mums! Mamma, Tomas, Lena, Jessica och Caroline var här och firade vår lilla tjej. Hon fick jättefina presenter: den skimrande barnkammarboken, legoförvaringslåda (till henne och Linnéa), tröja + tights, tallrik-mugg-bestick, lekxylofon, pop-upleksak med djur, och en mjuk boll. Hon går hur mycket som helst nu, det kommer mer och mer för varje dag. Och 3 små tänder har hon. Hon säger mamma, titta, där, nam-nam (till mat) Och så babblar hon massa annat som vi inte alls förstår. Och en sak till...hon är så otroligt mammig! Ser hon mig så vill hon inte vara hos någon annan, då ropar hon m-m-m-m-m-m och sträcker handen mot mig så att jag ska "fatta" att jag ska ta henne. Hihi! Älskar dig vårt lilla hjärta ♥


Tänk att det också just idag är 1 år sedan vi fick nycklarna till vårt nybyggda hus. Helt otroligt att Alicia föddes samma dag. Men vi lär ju aldrig glömma detta speciella datumet =)

Inga kommentarer: