tisdag 3 april 2012

Mammaledig lite till

Idag skulle jag egentligen börja jobba igen. Efter att ha varit mammaledig i över 2 år. Och Christoffer skulle vara pappaledig tills våra små tjejer börjar på dagis i augusti. Men för bara några veckor sedan så blev det ändrade planer... Christoffer har tagit tjänstledigt från jobbet ett halvår för han har fått ett annat jobb, ska köra lastbil med stora bildskärmar till olika event. Han startade upp förra veckan med att gå en kurs och nu denna veckan ska han hjälpa till lite på företaget. Berättar mer sen när han har kommit igång lite mer. Så jag ska alltså vara mammaledig fem månader till. Först kändes det lite konstigt för jag var helt inställd på att börja jobba igen. Hade ju inte tackat nej till att vara hemma lite till men jag försökte vara positiv, ingen idé att vara negativ. Men självklart känns det jättebra att få vara hemma längre med mina små underbara prinsessor! Och tänk att få en hel sommar till, superskönt och roligt! Det är inte alla som får vara mammaledig tre somrar i rad! Ser fram emot många härliga sommardagar med sol och bad och att få umgås med alla mina fina vänner som också är mammalediga.

Inga kommentarer: