söndag 18 mars 2012

Lite av veckan

I söndags kom Isabel och Alma till oss på lek och fika. Det var jättetrevligt som vanligt. Nu är det inte så långt kvar tills den lilla bebisen kommer, ska bli så spännande att se om det blir en flicka eller pojke. I måndags kom Neta hit på en fika på morgonen, och det var himla mysigt. Sen var vi på öppna förskolan en stund och efter det var det dags för 10-månaderskontroll för Alicia. Allt såg bra ut och hon utvecklas som hon ska, nu är hon 71 cm lång och väger 7800 g. När vi kom hem gick vi direkt ut på en promenad i solen och båda tjejerna somnade gott i vagnen. När Christoffer kom hem så åkte jag nästan direkt in till stan, träffade Therese för shopping och fika. Det var riktigt skönt med lite egentid. Det blev inte så jättemycket shoppat men roligt hade vi. Jag köpte ett linne, en kofta och två toppar. Provade massa jeans, men inga passade... Hur svårt ska det vara att hitta byxor som sitter bra... Hade en väldigt intensiv och trevlig måndag. I tisdags var jag på scrappingkursen igen, och det var ju så klart roligt som vanligt. Tjejerna där är så trevliga, vi har himla kul när vi pysslar. Är inte alltid vi får så mycket gjort, det blir ju en del babbel. Hihi. I onsdags åkte jag och tjejerna och handlade lite med mamma och Tomas. Jag köpte en gardin, stövlar till Linnéa, kjol och tröja till Alicia. Sen åkte vi hem till oss och fikade. Sen gick jag ut på promenad i det underbara vädret, det var ju helt otroligt varmt! Tjejerna somnade i vagnen och då passade jag på att njuta på altanen, men en kaffe och kladdkaka. Mums! På torsdagen kom Maria, Alice, William, Karin och Elvin hit på lek och fika. Sen tränade jag zumba igen, jätteroligt och härligt att röra på sig lite! I fredags träffades jag Mirja, Elin, Karin, Maria och alla barnen på Lekstaden i Kungälv. Det var fullt ös på alla barn, men skoj var det.


Inga kommentarer: