onsdag 7 mars 2012

Hurtbulle

Idag har jag varit en riktig hurtbulle. Redan igår tänkte jag att jag skulle åka till öppna förskolan idag med mina små prinsessor. Men imorse fick jag för mig att jag skulle ta en promenad dit, det var ju så fint väder. Men det var inte jättevarmt så jag bäddade in tjejerna gott i vagnen. Saken är ju bara att det är ganska långt dit... Alicia somnade direkt när vi gick ut, vilket jag visste. Jag höll verkligen tummarna för att Linnéa skulle acceptera att åka vagnen så länge, annars hade det tagit ett antal timmar att komma dit. Haha! Men hon var jätteduktig! Vi pratade och tittade på allt skoj längs vägen och hon höll hårt i sin pinne (som hon hittade i trädgården) hela vägen. Det var ganska tungt för mig för vi hade motvind en bra bit, och om man räknar ihop vagnens vikt, barnen, och resterande packning så blir det ju sisådär 40 kg... Men efter nästan exakt 50 minuter var vi i alla fall framme. Det tog sin lilla tid. Då var jag lite seg kan jag säga, men det ordnade sig snabbt. Vi lekte, pratade, åt mat och hade trevligt som vanligt. Sen tog vi bussen hem. Fick ju ändå en promenad på 15 minuter från hållplatsen och båda tjejerna somnade gott efter all lek. Förhoppningsvis sover de ca 1,5 timme som de brukar, och jag får lite tid för mig själv. Nu blir det en varm kopp te och smörgås. Gott!

Inga kommentarer: