fredag 23 december 2011

Dan före dopparedan

Ja, imorgon är det ju julafton. Det är så skönt för jag har knappt stressat alls, så himla gott. Men det gäller ju att vara ute i god tid och planera sin jul. Ska inte säga för mycket nu för man vet ju aldrig hur morgondagen ter sig. Klockan 12 är det i alla fall fullt hus här hemma, vi blir 14 stycken till jullunchen. Sen på kvällen är vi bara 8 stycken, men det är nog bra för barnen att det blir lite lugnare då. Ska bli riktigt skoj att ha julen hemma hos oss i vårt nya hus i år. Men tyvärr verkar det ju inte bli någon vit jul, det är synd för det hade nog blivit väldigt fint här ute på landet. Ser fram emot morgondagen!

I onsdags var Maria och Mirja här med sina små tjejer. Vi fikade med saffransbullar och mjuk pepparkaka som jag hade bakat. Så klart hade vi jättetrevligt som vanligt. Sen var jag ute en lång härlig promenad med Linnéa och Alicia. Det blev en hel timme för det var helt underbart väder! Sen på kvällen gjorde jag Rocky road, mums! Igår kokade jag knäck, chokladkola och en farligt god gräddkola. Idag har jag haft grannen här på fika. Himla trevligt! Sen var jag ute en promenad med mina små tjejer och de somnade på bara någon minut och sov båda i över två timmar. Vi har också griljerat julskinkorna och gjort en Jansson. Den ser himla god ut, hoppas bara att den smakar bra också. Nu sover båda våra små prinsessor, ska passa på att slappa lite i soffan med älsklingen. En riktigt god jul till er alla!


Inga kommentarer: