fredag 7 oktober 2011

Alicia sover i sin säng!

Klockan är 21.30 och Alicia sover!! Det ha ju förstås hänt några gånger innan, men hon sover i SIN säng!! Och det är heeeelt otroligt!! På dagarna kan det ibland gå att lägga henne i sängen, men vi har aldrig lyckats på kvällarna. Varje kväll bär jag runt på henne, när hon är trött finns det inte en chans att man kan sitta ner med henne. Ibland kan hon somna i min famn när jag ammar henne, men oftast går det inte förrän jag går och lägger mig. Och då somnar hon fastklistrad mot bröstet. Jag är helt mållös....jag har båda armarna fria!! Detta kanske låter helt jättekonstigt, vissa bebisar sover ju hur bra som helst själva. Men vår lilla dotter är väldigt närhetsberoende som ni förstår. Ni som vet hur vi har haft det kan nog nästan förstå min "frihetskänsla". Älskar ju förstås våra små prinsessor och det är ju jättemysigt att bära dem, men det har varit ganska tufft. Det gäller att ha tålamod, och mitt har verkligen testats kan man säga. Kommer säkert skratta åt detta om ett tag, men när man är mitt i det är det jobbigt. Nu ska jag bara njuta av att hon äntligen sover själv, även om det bara är en stund eller bara en tillfällighet just ikväll...

Inga kommentarer: