fredag 16 september 2011

Trevlig dag

Idag har Mirja, Silas, Karin, Elvin, Elin och Tuva varit här hos oss på lek och fika. Jag bjöd på en morotskaka som jag aldrig bakat innan. Och den blev faktiskt väldigt god. Tack Isabel för receptet, kommer garanterat att baka den igen =). Det var hur trevligt som helst som det förvisso alltid är när vi ses. När alla åkt hem somnade Linnéa gott i sängen och Alicia somnade faktiskt i vagnen. Det har inte hänt på länge, hon har verkligen inte tyckt om att ligga där. Men nu funkade det bra så jag tog med mig babyvakten och tog en liten promenad med Alicia på vår lilla grusväg. Satt också på altanen en stund och njöt i solen. Båda barnen sover samtidigt, det är inte vanligt! Och de har sovit i över en timme. Det är jag verkligen inte bortskämd med. Känns konstigt, vet inte riktigt vad jag ska göra, det är ju så sällan jag har båda händerna fria. Haha. Det är helt fantastiskt skönt ute idag, man vill egentligen inte gå in. Men nu tänkte jag passa på att sitta lite vid datorn som jag aldrig annars hinner. Sen får det nog bli en eftermiddagspromenad igen tror jag.

Inga kommentarer: