måndag 4 april 2011

En riktigt bra dag

Känns som en väldigt bra måndag idag. På posten kom deklarationen och jag fick ju ett väldigt stort leende när jag öppnade och såg hur mycket jag fick tillbaka. Känns bra. Fick också brev från vår besiktningsman med datum för kontrollbesiktning och slutbesiktning av vårt hus. Slutbesiktningen blir 8 dagar före planerat så det känns ju hur bra som helst, vi vill ju så klart flytta in så snabbt vi bara kan. Känns som att vi kanske kommer att hinna flytta in innan bebisen kommer, fast det vet man ju aldrig... Vi längtar så himla mycket nu! Sen så tittade solen fram lagom till lunch, så vi gick ut och tog en lång skön promenad i solen. Vi matade lite fåglar uppe vid Bockemossen och bara njöt av vädret. Och som grädde på moset skrapade jag precis två trisslotter och vann på den ena! Jaja, bara 50:- men ändå. Kanske byter in den mot två nya och vinner stora pengar. Haha!




I helgen var vi i Kalmar och hälsade på storebrorsan och hans familj. På fredagen kom vi fram vid 18-tiden så det blev mest att umgås hemma hos dem på kvällen. Sen på lördagen så åkte vi till Hansa City och shoppade lite. Det blev nya skor till mig och Christoffer, Linnéa fick en fin munkjacka, och så köpte vi en body och ett par velourbyxor till den lilla bebisen. Sen blev det god middag och trevlig hemmakväll. Jag och Christoffer lånade Emmas och Krilles lägenhet båda nätterna eftersom de ändå inte skulle vara hemma. Himla snällt av dem. Mamma hade Linnéa, det var riktigt skönt att kunna sova två hela nätter och inte behöva gå upp i ottan. Helgen i Kalmar var himla trevlig.

Inga kommentarer: