söndag 27 februari 2011

Syskonvagn

I går beställde vi en ny barnvagn till Linnéa och kommande bebis, en syskonvagn alltså. Det blev en Babytravel Dublin, 2011. Den är svart, relativt lätt och smidig, och blir hyfsat liten när man fäller ihop den. Liten för att vara en dubbelvagn alltså... Den har stora luftpumpade däck, och svängbara framhjul så klart. Måste ju ha en lättmanövrerad vagn när jag är ute och shoppar och så. Haha! Hittade tyvärr ingen bild när liggdelen är monterad för det fanns bara 2010-modellen på bild. 2011-modellen är ju så mycket snyggare med helt svart chassi, justerbart fotstöd, ventilerande klädsel, sufflett med extension och en förbättrad fotsack. Vi gillar den jättemycket, tror att den kommer bli perfekt faktiskt. Linnéa verkade också gilla den när hon provsatt.

För övrigt så hade vi en mysig helg, vi tog det ganska lugnt. Fredagen blev en myskväll framför tvn, med lösgodis så klart! I lördags var vi ute vid huset och spanade in genom fönstrena. Det börjar hända lite nu, köket är på plats och snart kommer målarna. Sen var vi på Gocartcentralen där Christoffer och nio kompisar racade. Och mitt hjärta var bäst, han kom etta! Jag är så stolt =) På kvällen bakade jag och mamma, det blev en valnötskaka med kaffe-/chokladgIasyr och en äpple-/rabarberpaj med vaniljsås. Så det mumsade vi på lite senare. I går var vi på Backaplan och beställde barnvagnen och var en snabbis på Lindex. Sen åkte vi till Christoffers mamma där vi blev bjudna på middag. Hade en mycket trevlig helg. Det bästa av allt var ju att jag fick vara med mina älsklingar!


Inga kommentarer: