torsdag 30 december 2010

Linnéa 11 månader

Nu har Linnéa redan blivit 11 månader, igår på nyårsafton faktiskt. Jag säger det varje månad, men det går ju så himla fort. Tänkt att hon fyller 1 år om bara en månad. Det är så fantastiskt att vara mamma till denna lilla söta prinsessa! Hon har redan fått 11 stycken små söta tänder. Och kanske fler på gång för hon äter ofta på sina fingrar. Hon går jättebra med sig nya Hello Kitty-gåvagn, och hon gillar den verkligen! (förutom när hon kör på något och den stannar, då blir hon riktigt arg) Hennes humör är ju an sak för sig, haha. Hon kan bli riktigt riktigt arg....och det är förstås när hon gör något hon inte får. (undrar vem hon har ärvt det från) Hon kan stå helt utan stöd några sekunder. Men hon har inte riktigt vågat ta något steg ännu. Och det är en riktig spratteltjej vi har, hon vill nästan aldrig vara still. Och gosa gör hon bara när hon är nyvaken eller jättetrött. Det roligaste just nu är nog att öppna alla lådor och skåp och plocka ut allt som finns där. Och hon når längre och längre upp för varje dag känns det som... Ja, det här är lite som hänt med vår gullunge den senaste månaden.


För övrigt så har vi flyttat från vår fina lägenhet nu. Det känns förstås i hjärtat...så fin som jag hade gjort den... Och jag hann bara bo där i 2,5 år. Så som mitt liv såg ut våren 2008 så trodde man ju aldrig att jag skulle hitta mitt hjärta och få en fantastisk liten dotter på så kort tid. Men det är ju förstår helt underbart, så vi lämnar ju lägenheten på grund av en bra sak. Vi ska ju flytta in i ett helt nybyggt hus. Längtar!

Inga kommentarer: