tisdag 17 augusti 2010

Semester på Öland

Förra veckan åkte vi på en liten semestertripp. Först åkte vi till storebror med familj i Kalmar och sov där en natt. Linnéa blev så glad att träffa kusinerna igen! Dagen efter åkte vi över till Öland där vi bodde två nätter på Hotell Strand Borgholm. På onsdagen åkte mamma, Tomas, Towe och Anton med oss till Färjestaden där vi besökte Paradisverkstan. Där fanns massa fina saker, men jag klarade mig från att shoppa loss. Det kanske kan bli en tur tillbaka dit när huset är klart istället. Efter det åkte vi upp till Borgholm där vi åt glass och flanerade lite. Sen tog vi en sväng till Köpingsvik och sen vidare ända upp till Långe Erik. Det var bara jag och Towe som gick upp i fyren, men jag med min höjdskräck vågade knappt kolla på utsikten. Efter det blev det middag i Byxelkrok. På torsdagen tog vi en tur till Färjestaden igen där vi mötte upp mamma, Tomas, Anders och Anton. Vi shoppade lite och passade på att bada. Första doppet för mig i år faktiskt. Kallt, men ganska skönt när man hade doppat sig. Anton tyckte så klart att det var jättevarmt =) Sen åkte jag, Christoffer och Linnéa tillbaka till Borgholm och åt middag på en italiensk restaurang, strosade runt lite och myste resten av kvällen. På fredagen kollade vi in Borgholms slottsruin och sen begav vi oss hemåt Göteborg igen.








Inga kommentarer: